Kształty
Bazą projektu są podstawowe kształty geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt. Wzbogacono je o dodatkowe elementy, takie jak półkola i półksiężyce. Zestawienie prostych i różnorodnych form, przypomina klocki, które można dowolnie układać i uzupełniać, bawiąc się kształtami. Przyglądając się proporcjom poszczególnych modułów, widać jednak, że akcent położono na koło i wywiedzione z niego krągłe elementy.
Brand story
Logotyp Matarnia Park opiera się na geometrycznej harmonii koła. Okrągłe kształty nadają mu dynamiki, przejrzystości i lekkości, są jednocześnie przyjazne dla oka. Czerpią przy tym
z symboliki koła, która mówi
o doskonałości, spełnieniu, wspólnocie, ale też rozwoju czy kompleksowości.W logo wykorzystano także motyw fali, również skonstruowanej na okrągłej formie. To z jednej strony wprost nawiązanie do nadmorskiej lokalizacji Matarnia Park, czy podkreślenie dbałości marki do środowiska naturalnego, ale z drugiej pokazanie jej ambicji, która napędza, zmienia, nadaje ton i ma znaczenie. W symbolice fali zamyka się również spokój, odnowa i gotowość do rozpoczęcia nowego etapu czy zmian.
Konstrukcja logotypu
Kolorystyka
Paletę kolorystyczną marki oparto o pastelowe barwy, które z jednej strony są przyjazne i łagodne, z drugiej dynamiczne, radosne i nowoczesne. W zestawieniu kolorystycznym widać wyraźnie dwie grupy.Pierwsza z nich (zielony i błękitny) to „podstawowe” kolory natury. Symbolizują prostotę, lekkość, wolność, bliskość, dbałość i troskę o ekologię, ale też o relację z naturą i więzi z ludźmi. Błękit jako nawiązanie do nieba i koloru wody akcentuje nieograniczone możliwości, spokój i zaufanie. Jest również symbolem inteligencji oraz otwartego, innowacyjnego myślenia. W przypadku zieleni mówimy o wytchnieniu i bliskim kontakcie z naturą. Nadaje świeżości, podkreśla możliwości zrównoważonego wzrostu, pozwala się zregenerować i odpocząć. Druga grupa kolorów (fioletowy i pomarańczowy) to barwy zabawy i radości. Wprowadzają optymistyczny nastrój, ocieplają i wywołują uśmiech. Są zapowiedzią pozytywnych emocji i ciekawych doznań. Fioletowy to barwa oryginalna, przykuwająca uwagę i używana do podkreślenia wyróżniających się atutów. To kolor kreatywności, w którym zamyka się zarówno spokój, jak i dobra energia. Pomarańczowy to z kolei. To kolor witalność, śmiech, apatyt na życie i pełnia energii przyjaźni, który rozgrzewa i rozjaśnia.