Kampania
Zobacz, jak zaprojektowaliśmy kampanię dla Skende Shopping, centrum handlowego w Lublinie i naszego stałego klienta.
Celem kampanii było zwiększenie świadomości oferty Skende wśród dotychczasowych klientów, ale przede wszystkim zbudowanie tej świadomości wśród nowych mieszkańców pobliskich, powstających osiedli. Klientowi zależało, aby podkreślić, że Skende to nie tylko zakupy, ale także miejsce spotkań, relaksu i rekreacji z terenami zielonymi, pumptrackiem i wybiegiem dla psów. Wszystko to mieszkańcy nowych, lubelskich osiedli mają dostępne „po sąsiedzku”.
Od początku założeniem było, że kampania będzie długoterminowa i multichannelowa.
Proces
Tradycyjnie zaczęliśmy proces od analizy, przyglądając się otoczeniu Skende Shopping, osiedlom, na które miała trafić informacja o bogatej ofercie naszego klienta oraz badaniu profilu mieszkańców i ich potrzeb. Na tej podstawie stworzyliśmy persony mieszkańców osiedli, do których chcieliśmy zaadresować naszą kampanię. Uzbrojeni w tę wiedzę, przystąpiliśmy do działań kreatywnych, w tym naszego ulubionego narzędzia, czyli burzy mózgów. Tak stworzyliśmy kampanię pod hasłem „Skenduj. Masz po sąsiedzku”, podkreślając, że bywanie w Skende Shopping to ważna część stylu życia lokalnych
mieszkańców, obejmująca różnorodne aktywności. Ważne dla nas było również, aby wzmocnić świadomość marki, stąd kreatywne wykorzystanie nazwy centrum handlowego.
Podkreślamy przy tym, że w Skende Shopping nie chodzi tylko o zakupy, ale sąsiedzką bliskość i dostępność, a także atrakcyjną ofertę spędzania wolnego czasu. Skenduj to nie tylko „kupuj”, ale także „baw się”, „odpoczywaj”, „angażuj się”.
Plan był taki, aby słowa, którymi posługujemy się w kampanii takie jak „skenduj” czy „skendowanie” weszły na stałe do codziennego słownika mieszkańców Lublina.
Główne hasło kampanii uzupełniliśmy wizualnie o trzy kreacje, przedstawiające zakupy, spotkania i rozrywkę.
Działania
Kampania została zrealizowana w dwóch etapach:
Koncepcja zakładała stopniowe wprowadzanie odbiorców w świat „skendowania”, zaczęliśmy od prostego teasera, który miał wzbudzić ciekawość i zaszczepić w świadomości mieszkańców nowe hasło.
Etap 1 – Mieszkańcy Lublina zobaczyli kilkanaście billboardów z hasłem „Skenduj! Masz po sąsiedzku” na białym tle, bez logo
Etap 2 – Kreacje dla poszczególnych segmentów kampanii wykorzystane zostały w: OOH na terenie Lublina, w mediach społecznościowych, na stronie www Skende Shopping, na plakatach i ekranach w przestrzeni Skende Shopping, materiałach wspierających (gadżety z hasłem: notatniki, magnesy na listy zakupów, długopisy, kubki, butelki na wodę i inne)
Kampanię wspierał spot radiowy emitowany w lokalnych rozgłośniach, którego również jesteśmy autorami.






